Jedną z moich ulubionych gier dla dwóch graczy jest 7 Cudów Świata: Pojedynek. Powstała ona jako dopełnienie gry 7 Cudów Świata dla dwóch graczy.

Rozszerzenie nazywa się Panteon i dodaje do gry cały zestaw bóstw. Istnieje pięć zestawów trzech kart bóstw należących do innej starożytnej kultury, a każdy pojedynczy bóg oferuje specjalną zdolność lub jednorazową korzyść.

Zmiany są proste. W pierwszym wieku położysz pięć losowych żetonów bóstw na pięciu zakrytych kartach piramidy. Jeśli sprawisz, że te karty zostaną odwrócone, weźmiesz token Bóstwa. Kolor tokena odpowiada jednej z pięciu kultur lub mitologii. Weź dwie karty ze stosu trzech kart kultury, wybierz jedną i umieść ją w jednym z dostępnych miejsc w panteonie. Jeśli umieścisz kartę w gnieździe bliżej siebie, taniej będzie ją Tobie zdobyć później i drożej przeciwnikowi.

Zaczynając od drugiej ery, jako akcja w swojej turze możesz zdobyć kartę z panteonu i wykonać jej akcję. Nie musisz wyjmować karty z piramidy. Na niektórych kartach w tym wieku znajdziesz żetony, które dają ci zniżkę do bóstwa. Otrzymujesz te żetony, kiedy wyjmujesz kartę, która powoduje ujawnienie karty pod nią. W ten sposób możesz kupić kartę z tańszego panteonu.

Różne mitologie mają różne motywy umiejętności. Rzymska mitologia skupia się na wojnie, egipska na cudach, mitologia mezopotamska na technologii, fenicka na gospodarce, a na końcu Grecy skupiają się na punktach lub dodawaniu lub usuwaniu kart. Panteon ma sześć miejsc do gry i na pierwszym miejscu znajduje się tylko pięć żetonów mitologii, więc ostatni otwór w panteonie zajmuje Brama. Ta karta jest dwa razy droższa niż wartość jej lokalizacji w panteonie. Jednak, gdy go kupisz, możesz wziąć jedną kartę z każdej kultury i możesz aktywować jedną z nich.

Kiedy zdecydujesz się kupić i aktywować bóstwo z Panteonu, nie musisz usuwać karty z piramidy. W ten sposób możesz zmusić swojego przeciwnika do wybrania określonej karty, abyś mógł zagrać kolejną kolejkę, a także otrzymać premię samego bóstwa. Bóstwa dają ci więcej możliwości, aby wyprzedzić, dogonić lub popsuć zamiary przeciwnika – lub on Twoje.

Odrobina losowości

Sposób, w jaki dostajesz tokeny w pierwszej i drugiej erze dodaje trochę losowości do gry. Są zakryte, więc z jednej strony nie wiesz, co dostajesz, dopóki go nie otrzymasz. Różnią się siłą, czasem dostajesz symbol mitologii, która pasuje do strategii, którą podążałeś.

Żetony mitologii mają również inną funkcję, ponieważ można ich używać do kupowania kart świątyń. Trzy wielkie karty świątynne są losowo przenoszone do talii trzeciej ery. Zastępują karty gildii z gry podstawowej i można je zdobyć dzięki posiadaniu towarów, ale także dzięki posiadaniu żetonu mitologii określonego koloru. Zdobędziesz więcej punktów, jeśli zbierzesz więcej tych wielkich kart świątyni. Chodzi o to, że nie wiesz, które karty wielkiej świątyni znajdują się w talii. Są one losowo ułożone, więc nie wiesz, czy żetony mitologii, które są zakryte na planszy, mają jakąkolwiek wartość w odniesieniu do tych świątyń. Po prostu musisz mieć szczęście, jeśli w grze jest odpowiednia kombinacja tokena i karty.

Panteon dodaje trochę różnorodności. W dłuższej perspektywie ekspansja może służyć jako powiew świeżości, który raz na jakiś czas przyda się do gry w 7 Cudów Świata: Pojedynek.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *