Gra planszowa Alchemicy


Wyskakujesz z łóżka. Nie ma czasu na prysznic, nie ma czasu na śniadanie. Wybierasz coś po drodze. Potrzebne są nowe, świeże składniki. Im wcześniej wstaniesz, tym lepsze będą plony! Ropucha, skorpion – wszystko do kotła. Wspaniała, szybka mikstura. Kto jest najlepszym Alchemikiem? Ty jesteś! Kto jest najlepszym Alchemikiem?! Ty jesteś!

Co otrzymujesz za swoje pieniądze?

Sporo. Otrzymasz dwustronną planszę do gry, planszę teorii, planszę prezentacji i instrukcję. Następnie otrzymasz wszystkie komponenty do stworzenia fajnego laboratorium dla każdego gracza z własnymi ekranami, planszami i trójkątami wyników. W pudełku znajduje się również kilka kart, takich jak 40 składników, 22 przysług, 18 artefaktów i 16 kart ofertowych.

Płytki, nie zapomnij o kafelkach. Jest 6 płytek poszukiwacza przygód, 2 kafelki konferencyjne, 8 kafli składników i 5 płytek stypendiów. A co z żetonami? Czy w tej grze są jakieś żetony? Tak, muszą gdzieś tu być.

Oto one, w tych pojemnikach! Masz 8 żetonów alchemonów, 104 żetony wyników, 36 złotych żetonów, 44 żetony pieczęci, 6 żetonów konfliktu i żeton początkowego gracza.

Znakomicie. To, co pozostało, to dwie kolby w każdym kolorze gracza, 6 kostek w każdym kolorze gracza, podkładka odliczeń i zasady.

To naprawdę nie wszystko, ale dla ostatniego komponentu musisz zrobić trochę więcej pracy. Musisz wziąć swój telefon lub tablet i pobrać aplikację.
Alchemicy

Jak grać w Alchemików?

W tej grze wcielasz się w rolę Alchemika. Miksujesz mikstury, testujesz je, pijesz, sprzedajesz, aż uzyskasz wystarczającą ilość informacji do opublikowania teorii na temat natury twoich składników. Później pewnie przekonasz się, że teorie innych alchemików, a nawet twoich, są błędne, publikujesz więc krytyczny artykuł w lokalnym czasopiśmie naukowym.

Próbuję, chociaż jest to dość trudne, nie wdawać się tutaj w zbyt wiele szczegółów.

Na początku gry aplikacja przypisuje jednemu z ośmiu unikalnych alchemików jeden z ośmiu składników. Każdy alchemik ma aspekt zielony, niebieski i czerwony. Aspekt może być duży lub mały i może być dodatni lub ujemny. Po połączeniu dwóch alchemików tworzysz miksturę z określonym kolorem i pewnym znakiem.

Określona mikstura powstaje przez zmieszanie dwóch alchemików w twojej misce. Oba składniki mają aspekt tego samego koloru i znaku, jeden duży, a drugi mały. Tak więc, jeśli wymieszałeś zieloną negatywną miksturę, miksturę paraliżu, wiesz, że oba składniki mają alchemiki z negatywnymi zielonymi aspektami.

Możesz także stworzyć neutralną miksturę. Robisz to, łącząc dwa składniki bez pasujących aspektów, wszystkie aspekty mają ten sam rozmiar i kolor, ale z przeciwnym znakiem.

Tak więc osiem składników, osiem alchemików i kombinacja dwóch składników daje bardzo konkretny wynik, miksturę z kolorem i znakiem lub brak koloru lub znaku w ogóle. Pamiętaj o tym, a reszta będzie łatwa.

To jest część teoretyczna , jedyną rzeczą, którą musisz zrobić, to ustawić swoje laboratorium, zebrać pieniądze i cały świat osiągnięć akademickich leży u Twoich stóp.

Gra trwa sześć rund i podczas tych rund można robić różne inteligentne rzeczy, umieszczając kostki w miejscach na planszy. Jednak zanim to zrobisz, musisz wybrać kolejność odtwarzania. Rozpoczynający gracz zaczyna i musi umieścić swoją butelkę na torze odtwarzania. Możesz rozpocząć dzień wcześniej lub później. Kiedy zdecydujesz się na rozpoczęcie dnia nieco później, masz trochę czasu rano, aby zrobić przysługi miejscowym mieszczanom i dadzą ci coś w zamian.  

Najniższy gracz na torze gry musi najpierw umieścić swoje kostki, a gracz, który jest najwyższy, z najmniejszą ilością nagród, ma ostatnie miejsce i ma tę przewagę, że widzi, dokąd zmierza każdy.

Możesz iść do lasu i zebrać kilka składników. Możesz przejść i przetworzyć składnik i przekształcić składniki w złoto. Możesz kupić lepszy sprzęt lub artefakty. Dają ci to przewagę w całej grze.

Kiedy będziesz gotowy, możesz zacząć eksperymentować ze swoimi składnikami.

Nie musisz wykonywać eksperymentów samemu, aplikacja ci pomoże. Wystarczy umieścić dwa składniki na wyświetlaczu - nie martw się, nikt nie może zobaczyć. Wybierz "Testuj na ucznia" w aplikacji, zeskanuj dwa składniki aparatem (lub wybierz je ręcznie), a aplikacja wyświetli wynik eksperymentu. Skorpion i korzeń mandragory mogą spowodować miksturę szaleństwa, negatywną niebieską miksturę. Teraz kolejni gracze muszą zapłacić studentowi jedną złotówkę, zanim wypije kolejną miksturę. Jest szalony, ale nie aż tak szalony!

Możesz także samemu przetestować mieszankę, ale musisz wtedy zmierzyć się z konsekwencjami. Mikstury szaleństwa powodują utratę reputacji. Reputacja w zasadzie oznacza punkty w tej grze. Mikstura paraliżu, ujemna zieleń, powoduje, że podczas następnej rundy grasz ostatnią w kolejności grę. Wypijając truciznę, negatywną czerwień, zagrasz z mniejszą kostką w następnej rundzie. Po każdym eksperymencie musisz odrzucić składniki, których używałeś.

OK, wiesz, jak zrobić mikstury mądrości, co? Znam kogoś, kto jest gotów zapłacić za to przyzwoitą cenę. Zainteresowany?

Alchemicy

Poszukiwacze przygód będą podróżować przez miasto i chcą kupić mikstury, ale nie wszystkie. Mają swoje wymagania, ale możesz to obejść, jesteś inteligentnym facetem. Zabójca przybywa do twojego laboratorium, chce trucizny, negatywnej czerwonej mikstury. Chcesz sprzedać mu coś, ale możesz nie wiedzieć dokładnie, jak zrobić truciznę. Możesz, lub naprawdę musisz, dać mu gwarancję. Możesz mu powiedzieć, że właśnie teraz możesz to zrobić. Możesz mu powiedzieć, że wiesz, jak zrobić negatywną miksturę, ale nie wiesz, jaki to będzie kolor. Możesz dać mu gwarancję, że możesz wymieszać neutralną miksturę lub możesz dać gwarancję, że możesz zrobić z niej miksturę. W ogóle nie masz pojęcia, prawdopodobnie ma zły kolor i zły znak. Każda gwarancja ma swoją własną cenę, im lepsza jest gwarancja, tym wyższa cena, którą musi zapłacić poszukiwacz przygód.

Następnie umieścisz dwa składniki na wyświetlaczu, a za pomocą aplikacji pokaż wszystkim rezultat. Czy dotrzymałeś obietnicy? Wtedy bierzesz pieniądze. Kiedy miksujesz neutralną miksturę lub miksturę z niewłaściwym znakiem, tracisz reputację, nawet jeśli było to dokładnie to, co obiecałeś. Jak mogliście zauważyć, sprzedawanie mikstur dostarcza informacji o naturze składników.

Możesz pisać o nowych teoriach lub popierać teorię innego alchemika. Publikowanie twoich pism kosztuje cię trochę pieniędzy, ale da ci w zamian reputację. Publikujesz, płacąc jednemu złotu wydawcy i jednej złotej monety drugiemu alchemikowi, gdy chcesz poprzeć inną teorię i ogłaszając, że wiesz, który alchemik należy do jakiegoś składnika. Weź znacznik alchemiczny i umieść go na tym składniku na planszy teorii. Oprócz tego, musisz umieścić pieczęć w swoim kolorze obok tej teorii, aby pokazać, że jest ona twoja lub pokazać, że zgadzasz się z tą teorią.

Masz pieczęcie z pięcioma punktami i trzema punktami. Kiedy te teorie okażą się poprawne na końcu gry, zyskasz punkty na swojej pieczęci. Te punkty znajdują się z tyłu pieczęci, więc to tajemnica. Dzieje się tak dlatego, że masz również pieczęcie z niebieskimi, zielonymi i czerwonymi znakami zapytania. Kiedy umieszczasz czerwony znak zapytania, mówisz: "Jestem całkiem pewny co do zielonego i niebieskiego aspektu, ale czerwony może być ujemny lub pozytywny. Po prostu nie wiem (jeszcze). " Te pieczęcie nie dadzą ci żadnych punktów, ale może ci pomóc nie stracić pięciu punktów, gdy teoria okaże się nieprawidłowa.

Czasami trzeba po prostu opublikować teorię. Podczas gry będą dwie konferencje, a podczas tych konferencji zdobędziesz reputację po opublikowaniu i stracisz trochę, jeśli nie masz nic do pokazania. Innym powodem, aby opublikować coś, jest możliwość wygrania dotacji. Kiedy opublikujesz dwie lub więcej teorii, możesz wygrać grant, a to da ci trochę pieniędzy i trochę punktów. Te dotacje nie mogą zostać odebrane od ciebie. Nawet wtedy, gdy twoja teoria okaże się totalnym niewypałem.

Kiedy dowiesz się, że tak jest w przypadku teorii przeciwnika, możesz spróbować obalić tę teorię. Następnie mówisz aplikacji, który aspekt alchemii należący do tej teorii jest błędny. Na przykład, Paweł opublikował, że grzyb ma cechę alchemiczną z ujemnym zielonym, dodatnim czerwonym i dodatnim niebieskim. Wiesz, że faktycznie grzyb ma negatywny czerwony aspekt. Mówisz aplikacji, że czerwone aspekty nie są poprawne. Aplikacja pokazuje znak, a jeśli udowodniłeś, że teoria jest błędna, zyskujesz dwa punkty, a Paweł traci pięć punktów. Jeśli jednak okaże się, że umieścił pieczęć z czerwonym znakiem zapytania obok składnika, nie traci punktów.

Na koniec każdej rundy punkty są przyznawane alchemikowi z najlepszymi opublikowanymi teoriami. Podczas szóstej rundy już nie możesz testować mikstur. Zamiast tego jest wystawa, na której po raz ostatni możesz pochwalić się swoimi umiejętnościami miksturowania. Przygotuj odpowiednią miksturę, pod warunkiem, że niektóre składniki pozostaną poza kursem i możesz zyskać reputację.

Po tej ostatniej rundzie gra się kończy. Właśnie to oznacza "ostatnia runda". Sumujesz wszystkie swoje punkty z artefaktów, grantów, pieniędzy i reputacji. Potem jest Wielkie Objawienie. Który alchemon należy do jakiego składnika? Właściwa teoria wskazuje punkty w zależności od ilości punktów na twojej pieczęci. Błędna teoria cię straci, gdy nie będziesz miał znaku zapytania z właściwym kolorem na swojej pieczęci, cztery punkty.

Gracz z największą liczbą punktów wygrywa Alchemików.

Przepraszam za długie wyjaśnienie. Ostrzegałem, że trudno będzie nie wdawać się w szczegóły.

Alchemicy to gra umieszczająca pracowników. Dobrze rozmieszczenie pracowników jest naprawdę dodatkiem, dedukcja jest głównym daniem . Możesz zbierać informacje, przeprowadzając eksperymenty i sprzedawać swoje mikstury na przygody. Jest też artefakt, peryskop, który może pomóc zebrać informacje z eksperymentów przeciwników. Musisz tylko upewnić się, że wszystko zinterpretowałeś we właściwy sposób. To jest klucz.

Śledzisz wszystko na tablecie wyników i trójkącie wyników, ukrytych w tajnym laboratorium. Czasami zdarzają się problemy z oświetleniem, ale ogólnie łatwo jest śledzić wyniki.

Element umieszczania pracownika jest dość prosty, całkiem prosty. Z wyjątkiem akcji "Sprzedaj miksturę" zawsze możesz coś zrobić. Kiedy nadejdzie Twoja kolej, umieść każdy sześcian, który posiadasz, zanim następny gracz zrobi to samo. Nie możesz zająć niektórych miejsc akcji, więc bardzo dobrze jest być pierwszym graczem w kolejności gry. W rzeczywistości jesteś na ostatnim etapie umieszczania i możesz zobaczyć, co każdy robi i może na tym działać.

Gdy nadejdzie Twoja kolej, aby wykonać akcję, możesz zobaczyć, że nie możesz dokładnie zrobić tego, co chcesz zrobić lub zrobić, ale zawsze jest coś do zrobienia. Kiedy testujesz na uczniu, możesz najpierw zapłacić mu monetę, lub kiedy będziesz żałował składników, może nie pozostanie żaden korzeń mandragory, lub gdy chcesz opublikować teorię, okazuje się, że alchemik, którego chciałeś, jest brany przez poprzedniego gracza. Tak, ale to nie jest brutalna gra, to nie jest "robię to, więc nie możesz". Musisz szybko dostosować i wziąć paproci zamiast na przykład korzeń mandragory. Jeśli chodzi o akcję "Testuj na ucznia", może to nie być całkowicie przypadek, ponieważ może to oznaczać, że nie masz żadnych pieniędzy do stracenia.

Alchemicy

Teraz myślę o tym, co jest bardziej brutalne? Konieczność zmiany planów w fazie umieszczenia lub w fazie realizacji?

Musisz więc wiedzieć, co robisz od samego początku gry. Gra trwa tylko sześć rund i są one zakończone, zanim się zorientujesz. Odkryłem, że każdy nowy gracz miał trudności ze zrozumieniem wszystkich koncepcji w swojej pierwszej grze. Musisz wziąć pod uwagę, że twoja pierwsza gra naprawdę jest grą naukową. Widziałem trochę rozczarowanych twarzy, gdy gracz myślał, że to pewna rzecz, ropucha i skorpion dają niebieską negatywną miksturę. Okazało się jednak, że jest to negatywna zielona eliksir. "Musiałem wtedy zgubić symbol".

Prawdopodobnie chcesz wiedzieć, co myślę o tej aplikacji? Cóż, myślę, że to działa znakomicie. Wykonuje całą pracę za ciebie i to wcale nie jest rozpraszanie uwagi. To, co prawdopodobnie będzie rozpraszało cię, to gdy nie używasz aplikacji, ale zamiast niej jest to mistrz gry. Potem jest ten facet, nie robiący nic przez dwie godziny, z wyjątkiem gapienia się na każdy twój ruch. Idź stąd! Idź zagrać w grę! Zamierzam użyć aplikacji.

Jedna drobna skarga na temat aplikacji: Zauważyłem, że potrzebujesz wystarczającego oświetlenia w swoim pokoju, jeśli chcesz, aby aparat szybko rozpoznał składniki. Łatwiej mi było samemu wybrać składniki.

Wszystko ma sens. Różne rodzaje poszukiwaczy przygód chcą różnych mikstur, rywalizacji między uczonymi, faktu, że musisz zapłacić pieniądze po tym, jak uczeń skosztował złej mikstury lub wyników, gdy sam się ją wypiłeś. Jesteś trochę szalony, ale nauka jest twoim życiem.

Ta gra wygląda fantastycznie. Tablica jest pięknie ilustrowana. Karty, elementy kartonowe, wszystko wygląda oszałamiająco.

To bardzo poważny kandydat do mojej osobistej gry roku. Uważam to za ekscytujące od początku do końca. Gra trwa dwie godziny, ale wydaje się, że gra jest znacznie krótsza. Czas leci. Nigdy nie miałem wrażenia, że muszę czekać na kolej na innego gracza, byłem ciągle zaangażowany.

Naprawdę czujesz się jak Alchemik, a przynajmniej jak ktoś, kto robi wiele eksperymentów. Czasami po prostu wrzucasz rzeczy do miski, tylko czekaj i zobacz, co się stanie. Innym razem naprawdę dobrze wiesz, co robisz i musisz tylko sprawdzić, czy Twoje przeczucie było prawidłowe.

Wyjaśnienie zajmuje trochę czasu i podczas pierwszej gry możesz dowiedzieć się w połowie, że źle zinterpretowałeś niektóre eksperymenty, ale gwarantuję, że po tym stanie się jeszcze lepiej. Pamiętaj, że grosz musi spaść, a to może zająć całą grę.

Polecam Alchemików każdemu graczowi. Po prostu spróbuj. Nie musisz tego lubić, ale przynajmniej spróbuj.

Dla mnie to wspaniałe doświadczenie i już nie mogę się doczekać kolejnej gry.