Coraz więcej osób, które do tej pory niewyobrażało sobie zrobienia zakupów bez bezpośredniego obejrzenia produktu, dziś wiele potrzebnych (i również tych zbędnych) rzeczy kupuje przez Internet. Zakupy online posiadają wiele zalet. Jakich? Przeczytasz w poniższym wpisie.
Dojazd do sklepu lub centrum handlowego, szczególnie w godzinach szczytu, a później konieczność stania w długiej kolejce do kasy, potrafią skutecznie obniżyć zadowolenie z przyjemności, jaką są zakupy. Kupując przez Internet tego problemu nie mamy. Zakupy możemy robić z domowego komputera lub, co jest coraz popularniejsze, ze smartfonu - w tym drugim przypadku ogranicza nas tylko dostępność Internetu mobilnego lub sieci wifi. Biorąc pod uwagę nawet okazyjne zakupy w sieci, w ciągu roku oszczędzamy co najmniej kilka godzin, które możemy wykorzystać w znacznie bardziej wartościowy sposób - na przykład spędzając ten czas z rodziną.
Praca, odebranie dzieci ze szkoły, porządki, przygotowanie posiłków - w ciągu dnia nasze grafiki są zwykle wypełnione i jedyny czas, który moglibyśmy poświęcić na chodzenie po sklepach i przymierzanie kolejnych ubrań, to późny wieczór. Wtedy jednak większość sklepów jest już zamknięta. Nie dotyczy to jednak sklepów działających online. W ich przypadku nie ma znaczenia, jaka to pora dnia czy dzień tygodnia. Są zawsze otwarte 24/7, więc na zakupy w nich możemy się udać rano przed pracą, wieczorem lub nawet w środku nocy.
Jedną z większych obaw przy zakupie przez Internet, szczególnie w przypadku ubrań, które muszą mieć dopasowany rozmiar jest to że zakupiony produkt nie będzie nam pasował. Jednak nie musimy się tego obawiać. Zgodnie z prawem możemy odstąpić od umowy i zwrócić towar w ciągu 14 dni bez podawania przyczyny. Czas ten jest iloczony od momentu dostarczenia zamówienia. Dzięki temu po otrzymaniu zamówionych produktów możemy się z nimi zapoznać i w razie potrzeby zwrócić bez żadnych konsekwencji - otrzymując oczywiście zwrot środków za zamówienie wraz z kosztami wysyłki. W przypadku sklepów stacjonarnych nie zawsze mamy taką możliwość, a nawet jeśli jakiś sklep ją udostępnia - to często zwrot środków jest wykonywany wyłącznie w formie karty rabatowej na kolejne zakupy.
U nas czas na odstąpienie od umowy wynosi aż 30 dni - tym samym masz cały miesiąc, aby upewnić się, czy zakupione rzeczy spełniają Twoje oczekiwania.
Robiąc zakupy przez Internet mamy możliwość "odwiedzenia" znacznie większej ilości sklepów i przejrzenia o wiele większego asortymentu, niż w sklepach stacjonarnych. W sklepach internetowych zwykle też mamy pełną rozmiarówkę, która jest dokładnie opisana, więc łatwiej znaleźć nam rzecz dopasowaną do naszej sylwetki. Dodatkowym atutem jest to, że rzeczy kupowane przez Internet zwykle były przymierzane przez mniejszą ilość osób, niż te w tradycyjnych placówkach handlowych. A im więcej osób przymierzało daną rzecz, tym większa szansa że zostanie ona ubrodzona np. szminką. W sklepach "offline" trudniej jest obsłudze zweryfikować, czy każda zwracana po przymierzeniu rzecz jest nadal czysta i czy nie pojawiły się np. małe rozprucia.
Prowadzenie sklepu internetowego jest znacznie tańsze, niż tradycyjnego. Nie muszą one wynajmować lokalów w odwiedzanych przez potencjalnych klientów miejscach, mogą zatrudniać mniej osób do obsługi zamówień, a magazyn, o ile nie jest on bardzo rozbudowany, mogą mieć we własnym domu lub mieszkaniu. Przyczynia się to do tego, że mogą one zaoferować znacznie bardziej korzystne ceny na ten sam produkt. Dla klientów koszt zakupionego produktu jest często najistotniejszy. Szukając korzystnych cenowo ofert więcej pieniędzy zostaje w ich kieszeniach lub mogą za tę samą kwotę kupić więcej produktów. A wiadomo, że poziom zadowolenia z zakupów rośnie wraz z ilością zakupionych rzeczy: